Το χάλκινο μετάλλιο στην εισαγωγή παρθένου ελαιόλαδου δίνει η Κίνα στην Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα του Γραφείου Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας μας στο Πεκίνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα η Ελλάδα καταλαμβάνει τη 3η θέση, αποσπώντας μερίδιο 23% ενώ μόλις τρεις χώρες πραγματοποιούν το 95% των εισαγωγών στην αχανή κινεζική αγορά.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το ελαιόλαδο αποτελούσε μέχρι σήμερα ένα σχετικά άγνωστο διατροφικό προϊόν για τους Κινέζους καταναλωτές ενώ η υψηλή τιμή του το είχε περιορίσει σε φαρμακευτική κυρίως χρήση.
Ωστόσο, η άνοδος του βιοτικού επιπέδου ενός σημαντικού κομματιού της κινεζικής κοινωνίας και η δημιουργία μιας πολυπληθούς ανώτερης εισοδηματικά τάξης που έχει υιοθετήσει καταναλωτικά πρότυπα συμπεριφοράς ανεπτυγμένων οικονομιών και διαθέτει μεγάλος μέρος του εισοδήματος της σε εισαγόμενα προϊόντα, ευνοεί τελευταία την αύξηση της κατανάλωσης του ελαιολάδου καθώς και των ελιών και από τα νοικοκυριά ως μιας πιο υγιεινής εναλλακτικής παρά τη σημαντική διαφορά τιμής.
Πέρα από τα εστιατόρια με μεσογειακή κουζίνα κατά κύριο λόγο τα ιταλικά και τα ισπανικά και των ακριβών ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν ελαιόλαδο, το πρωταρχικό σημείο πώλησης ελαιολάδου αποτελούν τα σουπερμάρκετ. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα το ελαιόλαδο αποτελεί και επιχειρηματικό δώρο αφού θεωρείται προϊόν πολυτελείας.
Το γεγονός αυτό λοιπόν αποτελεί έναν καλό οιωνό για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας...