"...Οι καλές ειδήσεις και τα νέα που εμπεριέχουν πράξεις μεγαλείου μας κάνουν πιο αισιόδοξους και καλύτερους ανθρώπους. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μιας έρευνας που έγινε στο πανεπιστήμιο “Sauder Schoolof Business” από τον καθηγητή Karl Aquino. Ο Aquino βάσει της έρευνας του, υποστηρίζει ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη προσπάθεια εξεύρεσης χρηματοδότησης για φυσικές καταστροφές, όπως για παράδειγμα, ο πρόσφατος σεισμός στην Ιαπωνία.
Το περιεχόμενο
Πιο συγκεκριμένα, τα χαρμόσυνα νέα «παράγουν» καλύτερους ανθρώπους. Ο Aquino διαπίστωσε πως οι άνθρωποι με ισχυρή αίσθηση «ηθικής ταυτότητας», είχαν την ιδέα να κάνουνε καλό όταν διάβασαν ιστορίες στα μέσα ενημέρωσης, σχετικά με
ανιδιοτελείς πράξεις. Σύμφωνα με τον Aquino, ο οποίος μελετά τη συγχώρεση και τα ηθικά ζητήματα συμπεριφοράς, υπάρχει μια άμεση σχέση μεταξύ της έκθεσης ενός προσώπου σε ειδήσεις που εξυμνούν «αρετές» και της επιθυμίας του να αλλάξει τον κόσμο. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν παρουσιαστούν σε έναν άνθρωπο παραδείγματα ανιδιοτελών και ηθικών πράξεων, μπορεί να τον κάνουν να σκεφτεί διαφορετικά.
Η μελέτη
Κατά τη διάρκεια των ερευνών συμμετείχαν 63 άτομα, άντρες και γυναίκες. Τα άτομα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα, αρχικά ανατέθηκε να ολοκληρώσει μια αναζήτηση λέξεων, που οι λέξεις είχαν ηθικές προεκτάσεις, όπως το «παρηγοριά», «ειλικρίνεια» και «τιμιότητα». Η δεύτερη ομάδα ολοκλήρωσε μια αναζήτηση που αποτελείτο από ηθικά ουδέτερες λέξεις της καθημερινότητας. Στη συνέχεια, τους δόθηκαν τυχαία να διαβάσουν δύο διαφορετικές ιστορίες. Η πρώτη ιστορία αναφερόταν σε μια δολοφονία σε σχολείο, όπου κάποιες μέρες μετά το περιστατικό, οι γονείς δέχτηκαν τη συγχώρεση και προσέφεραν οικονομική βοήθεια στη χήρα του άντρα που πυροβόλησε τα παιδιά τους. Η δεύτερη ιστορία είχε σχέση με ένα ζευγάρι που θαυμάζει το ηλιοβασίλεμα.
Εκείνοι που διάβασαν την ιστορία του σχολείου έδωσαν 32% περισσότερα χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς από εκείνους που διάβασαν αυτή με το ηλιοβασίλεμα.
Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα έγινε ξανά πείραμα αλλά με μουσικά βίντεο. Το ένα βίντεο ήταν μιας Καναδής τραγουδίστριας, η οποία είχε διαθέσει κάποια χρήματα από τον προϋπολογισμό του βίντεο σε φιλανθρωπίες. Η δεύτερη ομάδα είδε ένα ευχάριστο μουσικό βίντεο με τη τραγουδίστρια να βρίσκεται σε διάφορα τοπία της πόλης. Το αποτελέσματα ήταν παρόμοια.
Ωστόσο, δεν εμπνέονται όλοι οι άνθρωποι από ιστορίες μεγαλείου. Υπάρχουν μερικοί που είναι περισσότερο προσαρμοσμένοι ή και ανοικτοί σε αυτές τις εμπειρίες. Ίσως να είναι συνδεδεμένοι με ένα ηθικό πρόσωπο και έτσι είναι πιθανότερο να επηρεαστούν..."
πηγή:flowmagazine
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας...