8 τρόποι για να διαλέξουμε το κατάλληλο άρωμα

28/03/2017

Οκτώ τρόποι για να βρούμε το νέο μας άρωμα, χωρίς να χρειαστεί να δοκιμάσουμε πολλά testers

#1 «Η αίσθηση της όσφρησης λειτουργεί όπως ένας μυς. Όσο πιο πολύ την εξασκούμε, τόσο πιο δυνατή γίνεται». Τάδε έφη μία από τις πιο διάσημες «μύτες», ο Μεξικάνος Rodrigo Flores-Roux, ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τις δημιουργίες γνωστών αρωμάτων, όπως π.χ. το Neroli Portofino, του Tom Ford, ή το Βlack Cashmere, της Donna Karan. «Mία από τις αγαπημένες μου συνήθειες είναι να μυρίζω τα φρούτα και τα λαχανικά στην αγορά», δηλώνει ο ειδικός. Επιπλέον, δύο πολύ χρήσιμα χόμπι για να εξασκήσουμε την όσφρησή μας είναι η μαγειρική και η οινογνωσία.


#2 Ποια είναι τα πιο σωστά σημεία εφαρμογής του αρώματος; Πάντως όχι πίσω από τα αφτιά. Ο λόγος: Στην αρχή μυρίζουμε το άρωμα έντονα γιατί είναι κοντά στη μύτη μας. Όμως, οι νότες αναδίδονται με φορά προς τα πάνω· έτσι, αν απλώσουμε το άρωμα στον λαιμό, μετά από λίγο θα σταματήσουμε να το μυρίζουμε (εμείς, όχι οι άλλοι). Ας αρχίσουμε να εφαρμόζουμε το άρωμα πίσω από τα γόνατα ή κάτω από τις μασχάλες ή στα μαλλιά μας. Θα εκπλαγούμε με το πόσες ώρες θα εξακολουθούμε να μυρίζουμε το άρωμά μας.



#3 Επειδή δεν μυρίζουμε πια το άρωμά μας, παρότι το φοράμε, δεν σημαίνει ότι δεν το μυρίζουν και οι άλλοι. Σημαίνει ότι το συνηθίσαμε και ότι μάλλον πρέπει να βρούμε ένα καινούργιο.



#4 Το ξηρό δέρμα δεν είναι ό,τι καλύτερο για το άρωμα. Ή για να το πούμε αλλιώς: Όσο πιο καλά ενυδατωμένο είναι το δέρμα, τόσο περισσότερο διαρκεί το άρωμα πάνω μας.



#5 «Το μέταλλο, π.χ. ένα ρολόι, σε συνδυασμό με τον ιδρώτα, αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του αρώματος», λέει ο κ. Flores-Roux, ο οποίος προτείνει να απλώνουμε το άρωμα στο εσωτερικό των μπράτσων αντί των καρπών. «Το δέρμα εκεί είναι ζεστό όπως τα σημεία των σφυγμών», εξηγεί. Μήπως είναι καλύτερα να ψεκάζουμε το άρωμα ψηλά στον αέρα και να περνάμε από κάτω; «Αυτά είναι ανοησίες», λέει χαρακτηριστικά, μια και έτσι «μόνο το 10% του αρώματος καταλήγει στο δέρμα».

#6 Συνήθως παρασυρόμαστε από τους μεγάλους οίκους και τις λαμπερές σταρ που τους αντιπροσωπεύουν· έτσι, ενδεχομένως μερικές φορές να ξοδεύουμε ένα αξιοσέβαστο ποσό για ένα άρωμα της μόδας που δεν ταιριάζει με το δέρμα ή την προσωπικότητά μας. Το σωστό άρωμα είναι όπως το σωστό νούμερο παπουτσιού ή ένα είδος comfort food: μας κάνει να αισθανόμαστε καλά, μας «ταξιδεύει», μας ανακουφίζει. Το σωστό για εμάς άρωμα «οφείλει» να μας γεννά συναισθήματα, συνιστούν οι ειδικοί.



#7 Για να καταλήξουμε στο σωστό άρωμα, δοκιμάζουμε μέσα σε 1 ώρα το πολύ 3 αρώματα. Ψεκάζουμε το άρωμα, αφήνουμε να «κάτσει» στο δέρμα (περίπου 15΄΄) και έπειτα μυρίζουμε. Αν παρακάμψουμε αυτήν τη διαδικασία, απλώς θα εισπνεύσουμε οινόπνευμα.



#8 Όταν ψεκάζουμε τους καρπούς μας, δεν τους τρίβουμε μεταξύ τους. Αυτό είναι ένα κλασικό λάθος που καταστρέφει τις νότες κορυφής και αλλοιώνει τον χαρακτήρα του αρώματος.



Η αρωματική παλέτα
Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες των αρωμάτων βασίζονται στον «αρωματικό τροχό» (fragrance wheel), που επινόησε, το 1983, ο Michael Edwards, ένας ειδικός της αρωματοβιομηχανίας, ο οποίος απλοποίησε τις κατηγορίες των αρωμάτων σε:
1. Λουλουδάτα (κύριες νότες τους είναι τα άνθη λουλουδιών)
2. Ανατολίτικα (μόσχος και βανίλια είναι από τα χαρακτηριστικότερα συστατικά που αποπνέουν αισθησιασμό)
3. Ξυλώδη (σανδαλόξυλο, πατσουλί, κέδρος είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή στοιχεία τους)
4. Φρέσκα (εσπεριδοειδή, βότανα και νότες που μυρίζουν θάλασσα)
5. Φουζέρ (πρόκειται για μια γκάμα αρωμάτων, που περιλαμβάνει σε περίπου ίσες αναλογίες στοιχεία από τις υπόλοιπες 4 οικογένειες, π.χ. εδώ συγκαταλέγεται το Chanel No5)
Πατήστε like στη σελίδα του Down Time στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Share on Google Plus

Σχετικά με το Down Time

Το Down Time - Free on line magazine σε ένα blog που αγαπά τα όμορφα πράγματα! Σε αυτό το blog δεν θα βρείτε τίποτα αρνητικό! Αν θέλετε να προτείνετε κάτι για να μοιραστούμε με την παρέα του Down Time - Free On line Magazine, μην διστάσετε! Στείλτε τις προτάσεις σας. Και να θυμάστε να περνάτε καλά, ό,τι κι αν κάνετε!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας...