5 τρόποι για να μειώσετε το στρες ενός αγχωμένου παιδιού

19/4/2016
Τα συμπτώματα άγχους συναντώνται συχνά σε παιδιά και εφήβους με το 10-20% περίπου των παιδιών σχολικής ηλικίας να παρουσιάζουν συμπτώματα άγχους. Ποιος γονιός όμως θέλει να είναι το παιδί του αγχωμένο; Μάθετε πώς μπορείτε να βοηθήσετε και να μειώσετε το άγχος και το στρες του παιδιού σας.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει του φόβους του

Όταν φοβόμαστε κάποιες καταστάσεις, συνήθως τις αποφεύγουμε. Ωστόσο η αποφυγή καταστάσεων προκαλεί και διατηρεί το άγχος. Αντ' αυτού, αν ένα παιδί αντιμετωπίζει τους φόβους του θα μάθει να μειώνει το άγχος του φυσικά με την πάροδο του χρόνου. Το σώμα του δεν θα παραμένει ανήσυχο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και δημιουργείται ένα σύστημα που ηρεμεί τον οργανισμό.

Πείτε στο παιδί ότι δεν υπάρχει το τέλειο

Συχνά θέλουμε τα παιδιά μας να είναι πρώτοι στον αθλητισμό, το σχολείο και γενικά στις επιδόσεις τους. Αλλά μερικές φορές ξεχνάμε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι παιδιά! Αν λοιπόν δεν πάρει το μικρό σας 10 στο διαγώνισμά των μαθηματικών αλλά 8, αυτό δεν σημαίνει ότι ο βαθμός αυτός δεν είναι αρκετά καλός. Είναι σημαντικό να ενθαρρύνετε το παιδί σας να προσπαθεί σκληρά, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να δέχεστε τα λάθη και τις ατέλειές του.

Επικεντρωθείτε στα θετικά

Πολλές φορές τα αγχωμένα και ανήσυχα παιδιά χάνονται με τις αρνητικές σκέψεις και την σκληρή αυτοκριτική. Βλέπουν το ποτήρι μισοάδειο αντί για μισογεμάτο και ανησυχούν για το μέλλον. Όσο περισσότερο όμως επικεντρώνεστε στα θετικά χαρακτηριστικά του παιδιού σας και τις καλές πτυχές του χαρακτήρα του, θα του υπενθυμίζετε να επικεντρώνεται κι εκείνος/εκείνη στα θετικά.

Προγραμματίστε δραστηριότητες χαλάρωσης

Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο για να χαλαρώσουν και να είναι παιδιά. Δυστυχώς μερικές φορές ακόμη και οι διασκεδαστικές δραστηριότητες, όπως οι αθλητικές, γίνονται περισσότερο για την επιτυχία και όχι για την διασκέδαση. Είναι σημαντικό όμως να αισθάνεται το παιδί ότι αυτό που κάνει το κάνει καθαρά για λόγους ψυχαγωγίας. Το πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει παιχνίδια όπως επιτραπέζια ή αθλήματα (χωρίς όμως να είναι ανταγωνιστικά).  Τέτοια είναι η ζωγραφική, το τραμπολίνο, η βόλτα στις κούνιες κ.α.

Επιβραβεύστε τη γενναία συμπεριφορά του παιδιού σας

Όταν το παιδί αντιμετωπίζει τους φόβους τους (π.χ. το εμβόλιο στον παιδίατρο) ανταμείψτε το με έναν έπαινο, μια αγκαλιά, ένα φιλί ή και κάτι απτό όπως ένα αυτοκόλλητο ή μια μικρή απόλαυση (ποιο παιδί λέει όχι στο παγωτό;). Αυτό δεν είναι δωροδοκία αλλά κίνητρο ώστε να αντιμετωπίζει σωστά και χωρίς άγχος ό,τι συμβαίνει στη ζωή του.
Πατήστε like στη σελίδα του Down Time στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Share on Google Plus

About Down Time

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας...