30 μαντινάδες για ερωτευμένους!


Οι Κρητικές μαντινάδες ασχολούνται πολύ συχνά με τον έρωτα. Μαντινάδες για τον έρωτα υπάρχουν πολλές άλλες πολύ τρυφερές και όμορφες και άλλες χιουμοριστικές, εκδικητικές (?), πονεμένες. Έτσι είναι ο έρωτας και η αγάπη, έχουν από όλα. Κρατήστε εσείς αυτό που σας εκφράζει καλύτερα.
Ένα τέτοιο μικρό ποιηματάκι είναι ωραίο να αφιερώνουμε που και που στο/στη σύντροφό μας, για να τον/την κάνουμε να νιώσει ξεχωριστός και να του δείξουμε την αξία που έχει η ύπαρξή του στη ζωή μας. Άσχετα αν πιστεύετε ή όχι σε Αγίους του έρωτα, η τρυφερότητα ζεσταίνει πάντα την καρδιά και προσφέρει αγάπη. Ο,τι πιο πολύτιμο δηλαδή για τον άνθρωπο! Και αν δε θυμάστε να το κάνετε συχνά, γιατί η κρίση και τα άγχη σας ρίχνουν τη διάθεση, κάντε το έστω σήμερα! Η ζωή περνάει γρήγορα. Ξεκινήστε από σήμερα να την κάνετε ομορφότερη! Μην την περνάτε απλώς... γεμίστε την με αγάπη!
Αφιερωμένο το άρθρο αυτό σε όλους τους ερωτευμένους και μη. Οι τελευταίοι φροντίστε να αγαπήσετε... σύντομα! ;-)
Ας δούμε λοιπόν, μερικές Κρητικές μαντινάδες και τετράστιχα που υμνούν τον έρωτα σε όλες του τις μορφές.

Ερωτικές μαντινάδες από ανώνυμους μαντιναδολόγους

1. Ήθελα να ‘μουν θάλασσα και εσύ ποτάμι να ‘σαι, να ‘ρχεσαι στην αγκάλη μου μωρό μου να κοιμάσαι…
2. Όντε περνώ και σε θωρώ στο παραθύρι επάνω, θαρρώ πως είσαι η Παναγιά και το σταυρό μου κάνω…
3. Μια νύχτα ονειρεύτηκα πως ήρθες πάλι πίσω, και την ελπίδα έδωσες ζωή να συνεχίσω..
4. Δυο κορμιά που ενώθηκαν στης θάλασσας το κύμα, έκαναν ένα την καρδιά και χάραξαν τη μοίρα…
5. Θυμήσου μιας γλυκιάς στιγμής στσ’ αυγής την πρώτη φέξη, που μίλησαν τα χείλη μας χωρίς να πούμε λέξη…
6. Ο έρωτας είναι θεριό κι άμα δεν το μερώσεις, μην τύχει και ξεγελαστείς τη χέρα να του δώσεις…
7. Ένα καιρό μου κράτουνε ο έρωτας τη χέρα, μα εδά περνώ και του μιλώ κι αυτός ξανοίγει πέρα…
8. Πήρα το δρόμο του σεβντά πάρε κι εσύ τον ίδιο και κάπου θα παντίξουμε ζουμπούλι μου πιτήδειο…
9. Αλάργο είναι και μακριά το ρόδο που μυρίζει, μα η μυρωδιά του έρχεται και στην καρδιά μου αγγίζει.
10. Πολλές φορές επίτηδες μες το μυαλό σε βάνω, για να θωρούν χαμόγελο στο πρόσωπο μου απάνω.
11. Είσαι ο χτύπος τση καρδιάς είσαι το φως τση μέρας, είσαι του έρωτα βροχή και του σεβντά αέρας
12. Την ομορφιά της κάνε τη του φθινοπώρου αέρα. Να ’χω χαρά να την θωρώ τρείς μήνες κάθε μέρα.
13. Λόγο να έχεις και τιμή και υπογραφή να βάζεις, για το χατήρι μιας ψυχής την πίστη σου ν΄αλλάζεις!

14. Πες μου νυχτιά το βότανο και τι το εποτίζεις, ίντα γλυκόλογα του λες και πάντα το κερδίζεις! 


15. Είσαι ο χτύπος τση καρδιάς είσαι το φως τση μέρας, είσαι του έρωτα βροχή και του σεβντά αέρας...


16. Όταν μου λες το σ’ αγαπώ δεν λέγεται η χαρά μου, γίνομαι αετός στον ουρανό και εσύ είσαι τα φτερά μου.


17. Μαργαριτάρι του βυθού τσ' ακρογιαλιάς κοχύλι, ήθελα να'μαι θάλασσα να σε φιλώ στα χείλη...

Ερωτικές μαντινάδες από το Γιώργο Βιτώρο

18. Σταγόνες απ’τη θάλασσα λίγο ουρανό οντε βρέχει, κι από τα δάση χρώματα, το κοίταγμά σου έχει.
19. Στα κοραλλένια χείλια σου την αναπνιά θα αφήσω, να πρέπει να’μαστε μαζί να με φιλείς να ζήσω.
20. Ερωτικέ μου ανασασμέ της σκέψης μου στολίδι, μονάχα από τα μάτια σου για μένα ο ήλιος δύει.
Διάφορες πονεμένες, γιατί ο έρωτας πονάει που και που... Έτσι είναι αυτά!!!
21. Οι ώρες μου στο πλάι σου, σαν τα πουλιά πετάνε και όταν μου λείπεις οι στιγμές-αιώνες δεν περνάνε.
22. Πονώ και πόνο δε γροικώ, γιατί πονώ για σένα, μόνο πονώ γιατί θωρώ πως δεν πονείς για μένα.
23. Μέσα στο γέλιο πολεμώ τον πονώ μου να θάψω και όταν με βλέπεις και γελώ, γελώ για να μην κλάψω.

24. Ήθελα να ανταμώναμε, να πω, να πεις, να πούμε, τον πόνο που' χω στην καρδιά να τονε μοιραστούμε.

Οι εκβιαστικές μαντινάδες. 
Να μην μας έχουν και δεδομένους! 

25. Να μη θαρρείς πως σ'αγαπώ για πάντα και ξενοιάσεις, το πως μπορεί να σ'αρνηθώ πάντα στο νου σου να'χεις.

26. Αλλιώς τα λες αγάπη μου κι ύστερα αλλιώς τα κάνεις, θαρρώ πως έβαλες σκοπό, να με ξεκουζουλάνεις.

27. Ήθελα να'χε η καρδιά ένα παραθυράκι, να το ανοίγω σαν πονεί, να φεύγει το φαρμάκι.

Οι εκδικητικές. 
Έχει και πληγές ο έρωτας καμιά φορά!

28. Μ'αρνήθηκες που να καεί και σένα η καρδιά σου και άλλο ταίρι να μη δεις, ποτέ στην αγκαλιά σου.

29. Εγώ δεν ήμουνα ετσά, ήμουνα καλό κοπέλι, μα άλλαξα γιατί αυτός να με πληγώνει θέλει. (μαθήτρια Ελ. Σκουλά)

30. Ευαίσθητη κι αν  ήμουνε κάποτε στη ζωή μου, σκληρύνανε τα λόγια μου και πέτρωσε η ψυχή μου (μαθήτρια Ελ. Σκουλά)


Ωχ!!! Τα πράγματα ζορίζουν, όταν καποιος-α σε πληγώσει... όπως και να έχει,  εσείς στείλτε την αγάπη σας και αν δεν την θέλουν, δώστε την αλλού!!!

Με αγάπη 
Down Time
Πατήστε like στη σελίδα του Down Time στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Άρθρο Down Time. Πηγές μαντινάδων: http://www.eros-erotas.gr, http://mantinades-chania.pblogs.gr/2007/04/erwtikes-mantinades.html, http://www.melitzolithos.gr/2012/02/blog-post_2259.html, http://www.click-me.gr/psyxagogia-m/mantinades-m/830-mantinades-gia-ekdikisi.html, φώτο: http://tsipiriki.gr

Share on Google Plus

Σχετικά με το Down Time

Το Down Time - Free on line magazine σε ένα blog που αγαπά τα όμορφα πράγματα! Σε αυτό το blog δεν θα βρείτε τίποτα αρνητικό! Αν θέλετε να προτείνετε κάτι για να μοιραστούμε με την παρέα του Down Time - Free On line Magazine, μην διστάσετε! Στείλτε τις προτάσεις σας. Και να θυμάστε να περνάτε καλά, ό,τι κι αν κάνετε!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας...