Πως να επιλέξετε το κατάλληλο στρώμα για έναν καλό και άνετο ύπνο

Μάθετε πως να επιλέξετε το κατάλληλο στρώμα για έναν καλό και άνετο ύπνο

Μάθετε με πoια κριτήρια θα επιλέξετε το σωστό στρώμα για το σώμα σας και ... το κρεβάτι σας. Τι πρέπει να προσέξετε όταν το αγοράζετε και πως να το φροντίζετε ώστε να σας εξασφαλίσει για πολύ καιρό άνετο και ξεκούραστο ύπνο...

Ένα κακό στρώμα μπορεί να δημιουργεί μυϊκούς και σκελετικούς πόνους,ύπνο που δεν ξεκουράζει, ανησυχία, αϋπνία, πονοκεφάλους, κακή διάθεση και άλλα πολλά προβλήματα.

Ξυπνάτε κάθε πρωί πιασμένοι με κακή διάθεση ή νιώθοντας ακόμη πιο κουρασμένοι; Ο ένοχος για όλα αυτά μπορεί να κοιμάται μαζί σας στο κρεβάτι σας.
Μπορεί το “γερασμένο¨, “φθαρμένο” και κακής ποιότητας στρώμα να δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα. Γι αυτό το στρώμα πρέπει να το επιλέγουμε με προσοχή και να ελέγχουμε συχνά την κατάστασή του.

Ποιο θεωρείται το “σωστό” στρώμα;
Επειδή οι ανάγκες αλλά και οι προτιμήσεις κάθε ανθρώπου διαφέρουν, το σωστό στρώμα δεν είναι το ίδιο για όλους. Σε γενικές γραμμές πάντως μπορούμε να πούμε ότι πρέπει να βοηθά στην ευθυγράμμιση και στήριξη της σπονδυλικής στήλης και του κεφαλιού και να απορροφά τις πιέσεις των ώμων, ποδιών και και λεκάνης. Επίσης να στηρίζει και συγχρόνως να αποφορτίζει τον αυχένα και να επιτυγχάνεται η σωστή κυκλοφορία του αίματος.

Μην πιστεύετε στην ρήση ότι το στρώμα για είναι σωστό πρέπει να είναι σκληρό, καλό η πιο ορθά κατάλληλο είναι το στρώμα που είναι άνετο και στηρίζει το σώμα μας.
Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιες γενικές κατευθύνσεις σύμφωνα με τις οποίες τα σκληρά στρώματα ενδείκνυνται για όσους κοιμούνται ανάσκελα κυρίως και για όσους έχουν αυξημένο σωματικό βάρος. Τα ημίσκληρα για όσους κοιμούνται μπρούμυτα κυρίως και τα μαλακά για μικρότερες ηλικίες, για όσους κοιμούνται στο πλάι και για όσους έχουν χαμηλό σωματικό βάρος.
Πάντως αν αντιμετωπίζεται κάποιο ιδιαιέτερο πρόβλημα ή έχετε χειρουργηθεί θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον θεράποντα ιατρό σας για την σκληρότητα του στρώματος.
Το εσωτερικό του στρώματος πρέπει να αποτελείται από σύγχρονα ανθεκτικά υλικά (όπως λατέξ και αφρό πολυουρεθάνης), ενώ το ύφασμα του να είναι βαμβακερό όχι συνθετικό (κατηγορείται ότι προκαλεί εφίδρωση,στατικό ηλεκτρισμό, δυσφορία).
Σχετικά με τους διάφορους τύπους που κυκλοφορούν και την ορολογία που πολλές φορές προκαλεί σύγχυση, ορθοπαιδικό χαρακτηρίζεται ένα στρώμα που κρατά την σπονδυλική στήλη σε οριζόντια θέση και ανατομικό είναι αυτό που αγκαλιάζει το στρώμα και εφαρμόζει στις καμπύλες του.

Πως όμως θα επιλέξουμε το καταλληλότερο;
Για να αγοράσετε το κατάλληλο στρώμα θα πρέπει αρχικά να έχετε μετρήσει τις σωστές διαστάσεις, δεν προσαρμόζουμε το σώμα μας στο στρώμα αλλά το στρώμα στο σώμα μας. Μετρούμε το εσωτερικό του κρεβατιού και όχι το παλιό μας στρώμα με ένα μεταλλικό ή ξύλινο μέτρο το μήκος το πλάτος και το βάθος του από την επιφάνεια (πχ τελάρο ή σανίδες) στην οποία θα πατήσει το στρώμα.
Πριν αγοράσετε στρώμα σκεφτείτε τι απαιτήσεις έχει το σώμα σας, και πρώτα από όλα η άνεση, δηλαδή το στρώμα να υποδέχεται απαλά το σώμα χωρίς να το αναγκάζει να παίρνει άβολες στάσεις, φυσικά και στήριξη του κεφαλιού και του κορμού ώστε να μη βουλιάζει κάθε φορά που αλλάζουμε πλευρά και βέβαια καής ποιότητας υποαλλέργικά υλικά που αντέχουν στην καθημερινή χρήση. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας. Δοκιμάστε το στρώμα ξαπλώνοντας σε διάφορες θέσεις τουλάχιστο για δέκα λεπτά. Μην ντρέπεστε δεν μπορείτε να κρίνεται την άνεση και την στήριξη στην σπονδυλική στήλη και στο κεφάλι ξαπλώνοντας στην άκρη ενός κρεβατιού μόνο για μερικά δευτερόλεπτα. Δοκιμάστε διαφορετικής σκληρότητας στρώματα, στρώματα με ανεξάρτητα ελατήρια ή μη, για να διαπιστώσετε χωρίς την επικάλυψη κάποιου παπλώματος ή κουβέρτας, που μπορεί να αλλάξει τις ιδιότητες του στρώματος. Πρέπει να βρούμε πιο προσφέρει εξατομικευμένα σε σας την απαραίτητη άνεση και στήριξη.
Ακόμη μην πάτε να αγοράσετε ένα στρώμα αν είστε πολύ κουρασμένοι γιατί κάθε στρώμα θα σας φαίνεται τέλειο.

Το ελάχιστο πάχος του στρώματος πρέπει να είναι 16 εκατοστά ιδανικά πάνω από 18-20 εκατοστά.
Ελέγχουμε βέβαια και το εσωτερικό του στρώματος, γιαυτό βέβαια είναι προτιμότερο να διαλέγεται στρώματα με φερμουάρ στο εξωτερικό μέρος ώστε να μπορούμε να δούμε εσωτερικά την διάρθρωση και τα υλικά του στρώματος.
Καταπολεμήστε τα ακάρεα, σύμφωνα με υπολογισμούς των ειδικών ένα μέσο στρώμα κρεβατιού περιέχει πάνω από 10.000 ακάρεα οικιακής σκόνης. Γιαυτό αν υποφέρετε από αλλεργίες χρησιμοποιήστε ειδικά υποαλλεργικά καλύμματα, για να προφυλάξτε το στρώμα και το μαξιλάρι σας.
Για να απαλλαγείτε από τα ακάρεα και μύκητες μπορείτε να ζητήσετε βιολογικό καθαρισμό από ειδικές εταιρείες (υπάρχουν αρκετές διευθύνσεις στο διαδίκτυο). Διαφορετικά πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα (κάθε 2 εβδομάδες πχ.) να βγάζετε τα στρώματα έξω να τα χτυπάτε και να τα αφήνετε στον ήλιο (όταν δεν υπάρχει πολύ καυσαέριο). Ο καθαρισμός με ηλεκτρική σκούπα δεν ενδείκνυται επειδή με την τριβή δημιουργείται στατικός ηλεκτρισμός με συνέπεια τα ακάρεα να συγκεντρώνονται πιο εύκολα στο στρώμα.

Τα περισσότερα στρώματα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε 10 χρόνια τουλάχιστο για λόγους υγιεινής.
Για να διατηρηθεί το στρώμα σε καλή κατάσταση θα πρέπει να του γυρίζουμε πλευρά (πάνω κάτω και κεφάλι πόδια) ανά τρίμηνο ώστε να φθείρεται ομοιόμορφα. Να το αερίζουμε καλά σηκώνοντας όλα τα σκεπάσματα να πλένουμε συχνά το προστατευτικό κάλυμμα με κρύο νερό και ήπιο απορρυπαντικό. Δεν πρέπει να αφήνουμε το στρώμα να βραχεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε υλικά για στεγνό καθάρισμα επειδή τα χημικά μπορεί να βλάψουν το εσωτερικό του στρώματος.

Η σωστή συντήρηση του στρώματος είναι το ίδιο σημαντική με την επιλογή του.


πηγή http://www.iatropedia.com (Αθανασιος Μπαδέκας Ορθοπαιδικός Χειρουργός )



Share on Google Plus

About Down Time

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας...