Τάδε έφη ... Σαλβαντόρ Νταλί !!!

  Με αφορμή την επίσκεψη στο μουσείο "Σάλβαδόρ Νταλί" στην ισπανική πόλη Figueres (θα ακολουθήσει φωτογραφικό αφιέρωμα σε επόμενο άρθρο) και την επιστροφή στην Ελλάδα με το στόμα να παραμένει από τότε "ανοικτό" , από τον εντυπωσιασμό που μας προκάλεσε η ιδιοφυία αυτού του καλλιτέχνη, σκεφτήκαμε να αφιερώσουμε λίγο χώρο εδώ στο Down Time και να ψάξουμε να βρούμε κάποιες γνωστές εκφράσεις του, όπως και έγινε.
  Ο Σαλβαδόρ Νταλί (11 Μαΐου 1904 — 23 Ιανουαρίου 1989) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Ισπανούς ζωγράφους. Συνδέθηκε με το καλλιτεχνικό κίνημα του υπερρεαλισμού στο οποίο ανήκε για ένα διάστημα. Αποτελεί έναν από τους περισσότερο γνωστούς ζωγράφους του 20ου αιώνα . Ο ίδιος θεωρείτία μία πολύ εκκεντρική φυσιογνωμία της σύγχρονης τέχνης, ιδιαίτερα ευφυής,  πολυπράγμων , εκκεντρικός ή "τρελός" για μερικούς . Αυτή του η ... τρέλα , ήταν αυτή όμως που ενθουσίασε τελικά και το κοινό του!!!

Τάδε έφη λοιπόν, Σαλβαδόρ Νταλι:

1. "Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε εμένα και έναν τρελό, είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός».
2. «Πολλοί άνθρωποι δε φτάνουν τα ογδόντα, γιατί προσπαθούν για πάρα πολύ καιρό να μείνουν στα σαράντα».
3. «Το χειρότερο πράγμα είναι η ελευθερία. Η ελευθερία κάθε μορφής είναι ότι χειρότερο για τη δημιουργικότητα. Ο Νταλί πέρασε δύο μήνες σε φυλακή της Ισπανίας και αυτοί οι δύο μήνες ήταν οι πιο χαρούμενες στιγμές στη ζωή μου».
4. «Στα τρία μου ήθελα να γίνω μάγειρας. Στα επτά ήθελα να γίνω Ναπολέων. Η φιλοδοξία μου ποτέ δεν έπαψε να μεγαλώνει. Τώρα πλέον θέλω να γίνω Σαλβαδόρ Νταλί και τίποτα άλλο. Από την άλλη μεριά όμως, αυτό είναι δύσκολο, αφού, όσο πλησιάζω τον Σαλβαδόρ Νταλί, τόσο αυτός απομακρύνεται από εμένα».
5. «Μόνο δυο κακά πράγματα μπορούν να σου συμβούν στη ζωή, να είσαι ο Πάμπλο Πικάσο ή να μην είσαι ο Σαλβαδόρ Νταλί».
6. «Ένας πίνακας ζωγραφικής είναι μια φωτογραφία φτιαγμένη με το χέρι».
7.  «Το κακό γούστο είναι δημιουργικό. Πρόκειται για την κυριαρχία της βιολογίας επί της εξυπνάδας».
8. «Θα γίνω μια ιδιοφυΐα και ο κόσμος θα με θαυμάζει. Ίσως θα είμαι περιφρονημένος και ακατανόητος, αλλά θα είμαι μια ιδιοφυΐα, μια μεγάλη ιδιοφυΐα, διότι είμαι σίγουρος γι' αυτό».
9. «Ο Πικάσο είναι ζωγράφος. Και εγώ επίσης. Ο Πικάσο είναι Ισπανός. Και εγώ επίσης. Ο Πικάσο είναι κομμουνιστής. Ούτε εγώ είμαι».
10. «Η μόνη διαφορά μου με τους σουρεαλιστές, είναι πως εγώ είμαι σουρεαλιστής».
11. «Η ζωγραφική είναι η ειλικρινέστερη των τεχνών. Δεν υπάρχει τρόπος να παραπλανήσει. Είναι είτε καλή είτε κακή».
12. «Είναι εύκολο να καταλάβεις αν ένας άνθρωπος έχει γούστο: το χαλί πρέπει να συνδυάζεται με τα φρύδια»
13. «Η μεγαλύτερη δυστυχία για τα σημερινά νιάτα, είναι ότι δεν ανήκω πλέον σε αυτά»
14. «Χωρίς κοινό, χωρίς την παρουσία των θεατών, αυτά οι θησαυροί δε θα πληρούσαν τον προορισμό για τον οποίο φτιάχτηκαν. Γιατί ο θεατής είναι ο τελικός καλλιτέχνης. Η ματιά του, η καρδιά του και το πνεύμα του - με μεγαλύτερη ή μικρότερη ικανότητα να αντιληφθεί την πρόθεση του δημιουργού - δίνουν ζωή στους θησαυρούς»
15. «Το μοναδικό, από το οποίο ο κόσμος δε θα κουραστεί ποτέ, είναι η υπερβολή»


άρθρο downtime 
εκφράσεις από artmag.gr
Share on Google Plus

Σχετικά με το Down Time

Το Down Time - Free on line magazine σε ένα blog που αγαπά τα όμορφα πράγματα! Σε αυτό το blog δεν θα βρείτε τίποτα αρνητικό! Αν θέλετε να προτείνετε κάτι για να μοιραστούμε με την παρέα του Down Time - Free On line Magazine, μην διστάσετε! Στείλτε τις προτάσεις σας. Και να θυμάστε να περνάτε καλά, ό,τι κι αν κάνετε!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας...