Το καλό νέο της ημέρας: Τα οφέλη της ποδηλασίας και τα μυστικά της



Πολλά και σημαντικά οφέλη έχει να προσφέρει στην υγεία η ποδηλασία, αρκεί να γίνεται σωστά. Όπως εξηγεί ο προσωπικός προπονητής Ματ Ρόμπερτς στην εφημερίδα «The times», του Λονδίνου, η ποδηλασία οδηγεί σε ταχεία απώλεια των περιττών κιλών και βελτίωση της φυσικής κατάστασης, δυναμώνει και «γραμμώνει» τους μυς των ποδιών, ενώ φέρει μικρό κίνδυνο τραυματισμού καθώς δεν απαιτεί «τράνταγμα» του σώματος σε κάθε κίνηση, όπως γίνεται λ.χ. με το τρέξιμο.

Μυστικά:
Ωστόσο, όπως όλα τα αθλήματα έχει και αυτή τα μυστικά της. Το πρώτο είναι η επιλογή του κατάλληλου ποδηλάτου. «Δεν πρέπει κανείς να δανείζεται το ποδήλατο από φίλο ούτε να το
αγοράζει από το Ίντερνετ επειδή του αρέσει η όψη του. Και τα δύο αποτελούν σίγουρους δρόμους προς τραυματισμό ή ατύχημα», λέει ο κ. Ρόμπερτς. «Όποιος θέλει να κάνει ποδήλατο πρέπει να πάει σε ένα κατάστημα, να πει τι θέλει να κάνει με αυτό, να δεχθεί συμβουλές για τον τύπο του ποδηλάτου που χρειάζεται (λ.χ. αν θα είναι mountain ή road bike) και μετά να το δοκιμάσει ώστε να ταιριάζει στο σώμα του». Εξίσου σημαντικός είναι και ο τρόπος χρήσης του ποδηλάτου: κλειδί για να αποκομίσει κάποιος σημαντικά οφέλη είναι να κάνει ποδήλατο με σταθερό και γρήγορο ρυθμό, σε ό,τι είδους επιφάνεια κι αν βρίσκεται. Αυτό προϋποθέτει ότι θα αλλάζει αναλόγως τις ταχύτητες του ποδηλάτου: όταν βρίσκεται σε ίσιο δρόμο θα χρησιμοποιεί μέτριες ταχύτητες, ενώ όταν ανεβαίνει ανηφόρες θα μένει στις χαμηλές ταχύτητες (με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται επίσης ότι δεν θα διογκωθούν οι μηριαίοι μύες από την υπερβολική προσπάθεια). Μεγάλο λάθος, κατά τον κ. Ρόμπερτς, είναι να κάνει κανείς ποδήλατο όρθιος, πιστεύοντας ότι έτσι θα γυμναστεί αποτελεσματικότερα. Η αλήθεια είναι ότι στην καθιστή θέση το σώμα γυμνάζεται πιο σκληρά, ενώ στην όρθια καταπονούνται οι μηριαίοι μύες. Απαραίτητο είναι ακόμα να αρχίζει κανείς την ποδηλασία σε επίπεδη επιφάνεια και με αργό ρυθμό ώστε να προθερμανθεί, καθώς και να κάνει μερικά ήπια τεντώματα όταν ολοκληρώσει την άσκηση. Συνήθως, επτά λεπτά για προθέρμανση είναι αρκετά.
πηγή: ygeia.tanea.gr
Share on Google Plus

About Down Time

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας...